بیم آپشن|نصب آپشن |دوربین 360 درجه خودرو|نصب رادار خودرو|دیلایت فابریک

نصب آپشن، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، سردکن صندلی، راداربین خطوط، دیلایت فابریک

بیم آپشن|نصب آپشن |دوربین 360 درجه خودرو|نصب رادار خودرو|دیلایت فابریک

نصب آپشن، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، سردکن صندلی، راداربین خطوط، دیلایت فابریک

نصب آپشن لندکروز

تاریخچه خودرو لندکروز


تویوتا لندکروز سری ۲۰۰ از سال ۲۰۰۸ در بازار جهانی عرضه شد و تولید آن تا به امروز نیز در نسخه‌های متنوع ادامه دارد. در سال 2012 نمونه فیس‌لیفت پنجمین نسل از تویوتا لندکروزر نیز به بازار کشورمان راه‌یافت و عرضه آن تا سال 2015 نیز ادامه داشت.
نمونه اولیه لندکروز J200 در دو مدل ۶ و ۸ سیلندر در بازار ایران عرضه شد، ولی مدل فیس‌لیفت آن تنها با موتور ۶ سیلندر در بازار یافت می‌شود؛ البته در نسخه فیس‌لیفت، تویوتا بهینه‌سازی‌هایی را بر روی موتور لندکروزر انجام داد تا قدرت خروجی آن افزایش پیدا کند. 

زیر کاپوت لندکروزر فیس‌لیفت، یک موتور ۴ لیتری V6 تنفس طبیعی دیده می‌شود که ۲۷۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۴ نیوتن‌متر گشتاور دارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت لندکروزر ۱۱ ثانیه است و می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. تویوتا لندکروز به‌طور ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۳.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند. 

اکنون چهل سال است که کمپانی خودروسازی تویوتا در ‌ایران حضور دارد و توانسته است سهم بزرگی از بازار خودروهای شاسی بلند را در ایران تصاحب کند. دو مدل GXR و VXR از اتومبیل های لندکروز در ایران در عرضه می‌شوند.  از لحاظ فنی باید گفت تویوتا لندکروز دارای موتور ۴۰۰ سی سی شش سیلندر و گیربکس پنج دنده اتوماتیک تیپ ترونیک است که می تواند ۲۴۰ اسب بخار قدرت تولید کند. به جهت استفاده از موتور ۴۰۰ ‌سی سی مذکور در ‌این اتومبیل، راننده می تواند پدال گاز را حداکثر تا سرعت ۲۰۰ ‌کیلومتر در ساعت فشار دهد. در ادامه به توضیح نصب آپشن لندکروز می پردازیم.

خرید آپشن لندکروز - نصب آپشن لندکروز


ابتدا جستجو، تحقیق و کارشناسی می‌کنید. پس از مشخص شدن تصمیم نهایی اقدام به خرید خودرو می‌نمایید و درنهایت باید اقدام به نصب آپشن لندکروز  و موردنیاز خود نمایید.
برای آشنایی هرچه بیشتر شما مخاطبین گرامی با آپشن‌ های تویوتا لندکروز ، در ادامه به برخی از مهم‌ترین تجهیزات و امکانات این خودرو اشاره کرده‌ایم:


وینچ (Winch)


وینچ اولین گزینه از آپشن های تویوتا لندکروز  است که آن را بررسی می‌کنیم؛ وینچ یک قرقره برقی است که درون سپر جلو کار گذاشته می‌شود؛ این قرقره نیروی خود را از یک الکتروموتور دریافت می‌کند. هنگام گیرکردن خودرو در موقعیت‌های مختلف نظیر گل‌ولای یا چاله‌های عمیق، می‌توان از وینچ استفاده کرد. وینچ کاربردهای زیادی دارد و به لندکروزر امکان امدادرسانی به سایر خودروها را نیز می‌دهد.

 سال‌ها سابقه دارد و بهترین خدمات نصب آپشن لندکروز را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

کول باکس (Cool Box)

تویوتا لندکروزر به آپشن کول باکس نیز مجهز است. در خودروهای مجهز به کول باکس، باد کولر امکان ورود به کنسول مرکزی را دارد و با استفاده از آن می‌توان مواد غذایی و نوشیدنی‌ها را در این محفظه نسبتا سرد، نگهداری کرد. کول باکس را نباید با یخچال اشتباه گرفت چون دو سیستم کاملا متفاوت هستند. کول باکس نمی‌تواند سرمایی فراتر از سرمای کولر را فراهم کند، اما برای حفظ خنکی نوشیدنی‌ها در سفر کفایت می‌کند. 

دنده کمکی  (Transfer Case)


تویوتا لندکروزر یک SUV تمام‌عیار است و به‌عنوان یکی از سلاطین آفرود شناخته می‌شود. از اصلی‌ترین ملزومات خودروهای آفرودی، می‌توان به برخورداری از دنده کمکی اشاره کرد. لندکروزر نیز به این سیستم مجهز است و با استفاده از یک کلید چرخشی روی داشبورد، می‌توان دنده کمکی این خودرو را در حالت‌های H4 و L4 قرار داد. 

قفل دیفرانسیل (Diff Lock)


با نگاه به پنل سمت چپ راننده در تویوتا لندکروزر متوجه وجود کلیدی برای قفل‌کردن دیفرانسیل عقب در این خودرو خواهید شد. با فعال کردن این کلید، در حقیقت دیفرانسیل عقب از یک دیفرانسیل باز به یک دیفرانسیل بسته (قفل) تبدیل می‌شود؛ به این معنی که نیرو بین چرخ‌ چپ و راست محور عقب به‌صورت مساوی تقسیم می‌شود. یک کلید دیگر نیز در لندکروزر دیده می‌شود که دیفرانسیل مرکزی خودرو را قفل می‌کند. با قفل شدن دیفرانسیل مرکزی، نیرو بین محورهای جلو و عقب به‌صورت پنجاه پنجاه تقسیم می‌شود.

کلید ECT PWR

کلیدی با نام ECT PWR یا کلید قدرت، روی کنسول مرکزی و در کنار دسته‌دنده تویوتا لندکروزر دیده می‌شود. با فشردن این کلید، عملکرد گیربکس پنج‌دنده خودکار خودرو تغییر می‌کند و دنده‌ها در دور موتور بالاتری تعویض می‌شوند.

سنسور و دوربین پارک


مانند هر شاسی‌بلند دیگری، پشت فرمان تویوتا لندکروزر نیز فضای محدودی از بخش عقب خودرو در معرض دید راننده قرار دارد که باعث می‌شود پارک کردن این خودروی 5 متری، بدون استفاده از سیستم‌های کمک پارک، عملی غیرممکن محسوب شود.

کروز کنترل


با استفاده از این سیستم، راننده می‌تواند سرعت ثابتی را برای خودرو تعریف کرده و به‌راحتی پای خود را از روی پدال گاز بردارد. کروز کنترل به‌محض فشردن پدال ترمز خاموش می‌شود؛ البته با استفاده از همان اهرم نیز امکان خاموش کردن آن وجود دارد. لندکروزرهای موجود در بازار ایران فاقد سیستم کروز کنترل هوشمند هستند، اما در بازار جهانی این آپشن نیز برای لندکروزر عرضه شده است. 


جمع‌بندی 
تویوتا لندکروز در فول‌ترین مدل‌ خود نیز به‌عنوان خودرویی پرآپشن شناخته نمی‌شود و در خوش‌بینانه‌ترین حالت، امکاناتی به‌اندازه کراس‌اوورهای میان‌رده را ارائه می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.